BigFish - Worten Live Nights

Worten Live Nights

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Worten Live Nights

As noites promocionais como a Black Friday já faziam parte dos eventos anuais que todos marcam no calendário. Em 2020, sabíamos que não íamos ter multidões, enchentes e empurrões numa corrida desenfreada às lojas. Não foi surpresa para ninguém que estes eventos passassem para o digital. Até as trends de consumo comprovaram que o online ganhou preponderância. Certo. O grande desafio era conseguir proporcionar uma experiência de compra digital Worten diferenciada, com entretenimento, capaz de gerar muitas visualizações, interação e, mais importante, acessos ao site worten.pt para efetivação de compra.

Tornámos o streaming em mainstream. Criámos shows inéditos, com cerca de 1h30 cada. As Worten Live Nights foram “promo-events”, embrulhados como entretenimento para provocar interação e levar o público à loja em worten.pt.

Herman José apresentou ambos os eventos digitais, com convidados musicais, influencers, sketches originais, grandes descontos revelados em real time e prémios para os viewers que interagiram com a marca.

Se a Black Friday Night foi uma noite para rebentar com preços, a Big Bang Night (1.1.2021) foi criada porque quem está de ressaca, merece descontos.

Live, em direto nas redes sociais da Worten, com interações exclusivas em cada rede, e em prime time para arrasar com a concorrência dos canais de TV e todos os streamers.

 

Resultados

Mais de 230.000 visualizações dos lives

Mais de 70.000 interações

Mais de 50.000 acessos ao site worten.pt durante as emissões

Retorno mediático superior a 350.000 euros

Outreach superior a 2 milhões

 



Worten Live Nights

Promotional nights such as Black Friday were already part of the annual events that everyone marks on their calendar. In 2020, we knew we weren’t going to have massive crowds with people pushing each other in a frantic run to Worten stores.

It came as no surprise to anyone that these promotional activations switched to digital. Even the consumption trends proved that online shopping became predominant. Right. The big challenge was to provide an exclusive online shopping experience for Worten, with entertainment, capable of generating many views, interaction and, most importantly, accesses to worten.pt for purchase effectiveness.

We transformed streaming into mainstream. We created original shows, with about 1h30 each. Worten Live Nights were “digital promo events”, wrapped in entertainment to arouse interaction and lead the audience to Worten’s online store.

Famous portuguese tv host and comedian Herman José presented both nights, in which we had musical guests, influencers, original humour sketches, big discounts revealed in real time and prizes for the viewers that interacted with the brand during the shows.

If Worten Black Friday Night was “a night to blow up prizes”, Worten Big Bang Night (1.1.2001) was created because “those with a hangover deserve discounts”.

Live at Worten’s social media profiles, in prime time, competing with more than 100 cable channels and all the streams made by different influencers in social media.

 

Results

More than 230.000 live views

More than 70.000 live interactions

More than 50.000 accesses to worten.pt during the shows

More than 350k euros media return on investment

More than 2 million outreach

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